Thursday 9 January 2014

Langkah Mudah Membuat Ringtones Untuk iPhone Anda Tanpa Jailbreak

Keperluan


  1. Lagu (mp3)
  2. Windows Pc
  3. iTunes
  4. iPhone & cable

Note : Langkah di bawah menggunakan iTunes 11, Windows 7.

Langkah-Langkahnya


  1. Buka iTunes pergi ke library music.
  2. Pergi ke File pilih lagu/add file to library yang diperlukan di folder dimana lagu itu disimpan di PC.
  3. Right click pada lagu yang mahu dibuat ringtone, pilih get info-option, pilih start time yang diingini dan pilih stop time (tempoh maksimum untuk setiap lagu yg ingin dibuat ringtone adalah 30 saat). Tekan OK.
  4. Right click pada lagu tadi dan pilih Create AAC Version dan lagu baru akan di create baru berdasarkan tempoh 30 saat tadi. JIKA TIADA option Create AAC Version, pergi ke Edit-Preferences-General-Import Settings. Pilih Import Using AAC Encoder. Done.
  5. Right click pada lagu yang telah di create tadi dan pilih Show In Windows Explorer dan secara automatik folder dimana lagu tadi disimpan akan display. Format asal lagu tadi adalah .m4a dan anda kena tukar kepada extension .m4r.
  6. Delete lagu asal di iTunes anda iaitu lagu sebelum di edit dan selepas edit untuk ringtone.
  7. Kemudian pilih Library Tones. Pergi ke File pilih lagu/add file to library dan pergi ke folder dimana lagu yg telah ditukar ke extension .m4r disimpan. Pilih lagu itu dan tekan Open. Lagu tadi akan muncul di Library Tones iTunes anda.
  8. Sambungkan iPhone anda ke PC. Kemudian click icon iPhone disebelah iTunes Store, Pilih Tones-Check Sync Tones samada All Tones atau Selected Tones dan Tekan Sync di bawah.
  9. Berjaya!


















No comments:

Post a Comment

Tweaks : Liberty (bypass jailbreak detection on iPhone)

Hi semua, developer for iphone Mr Ryley telahpun develop 1 useful tweaks utk iphone yg telah di jailbreak. Aku ada pm beliau mohon masuk...